For Clarity’s Sake


Em…why hasn’t the BBC apologised to Israeli Government…after all the BBC is quick enough to condemn them when they feel the need?

For the sake of clarity we expect that the BBC gets the reporting right….and the photographs, images and words used do not misrepresent the situation in Gaza or Israel.

We don’t expect ‘lies’ from the BBC.  But we get them.  Not all misrepresentations can be so easily explained away as ‘mistakes’.

The consequences of such lies are serious.

Right now across Europe Jews are being driven not just from their homes but from their countries…Sweden, France, Holland, Germany and even in Britain Jews are under attack.

These attacks are incited, given ‘sanction’ and ‘authority’, by the lies spread by news organisations such as the BBC which deliberately demonise Israeli actions and presents Palestinians  as innocent victims suffering under a savage and illegal Israeli occupation.

BBC News kills jews?

I think more than an apology is required.


I’m certain Danahar would rapidly deny that any of the BBC’s output could endanger anyone, let alone Jews, around the world.  His colleague, the BBC’s Science Editor David Shukman, might say otherwise……he has an article in the BBC News website’s ‘Science and Environment’ section entitled “Inside the world’s most ‘impossible’ science project“….this is what he suggests…..

“Given the hostility felt towards Israel, for instance, would any Arabs or Iranians ever consent to being pictured in the same room as Israeli scientists? If we were seen talking to one, would others boycott us? And, worst of all, would our filming put anyone in danger back home? Not everyone in Iran or Israel or the Arab countries likes the idea of their people fraternising with the other side.”

So Shukman doesn’t want to film Arab or Iranian scientists working with Jews…because if the film is seen in Iran or in Arab countries those scientists might be in danger….very considerate of him…….unlikely the same reaction would occur in Israel.

It’s just a shame the BBC are not so concerned about the effect their coverage of Israeli actions will have to further incite the rapidly growing atmosphere of anti-Semitism around the world.

By Their Tweets Shall Ye Know Them: The Tweets

Following on my post explaining the situation, here are the tweets. Some will be screenshots or some other form of publishing because the actual tweets have been deleted after the BBC staff member responsible was caught. With one exception, there are no retweets here, as that’s a separate debate. A comprehensive research project if far beyond my means, but just scanning through so many of them tells me that for many BBC employees, this is just the tip of the iceberg. Note the trends on certain issues.

Because some people seem to keep missing the point, let me repeat: This is not meant to prove that all tweets are biased, nor is it meant to prove that all BBC staff are 100% of the Left. Many BBC employees are fairly responsible with Twitter, and do not tweet their political opinions at all. This is meant to prove that those who do freely tweet their personal political and ideological opinions are nearly all of the Left. Nearly every department of the BBC is represented here, both on air talent and editors and producers behind the scenes. This also demonstrates that in many cases the line between official and personal accounts has been blurred so much as to be essentially non-existent, contrary to BBC guidelines. The whole thing needs to be trashed and re-examined.

This is mostly all thanks to the keen eye of DB, without whose vigilance this would not have been possible. I just kept a list as the sheer volume of them began to reveal certain patterns, before starting to search the feeds myself. Other contributors are: Craig, Reed, Jeff W, Guest Who, Laban, Notasheep, BBC Waste, David Vance, ChrisH, and yours truly. (Apologies if I missed anyone.)

Kaye Adams, BBC Scotland radio presenter

KAYE Adams, the BBC broadcaster, has been accused of being unfit to present a top current affairs programmes after she tweeted that Boris Johnson “should p*** off back to boarding school”.

The former presenter of Loose Women, the ITV talk show, who presents a popular Radio Scotland show, was on holiday in Tuscany when she made a series of expletive-filled Tweets about London’s mayor. She has now apologised and deleted the comments from her Twitter site.

Paul Adams, BBC Washington correspondent

Also, when reporting from the Republican National Convention, Adams made 10 tweets, all negative, and for only one day, Aug. 30. From the Democrat’s convention, he made 30 tweets over three days, Sept. 4-6, all positive, including the #DNC2012 hashtag. The RNC hashtag was absent from all of his tweets.

Sarah Afshar, Senior producer for Newsnight


Anita Anand, BBC Radio and TV presenter

In case anyone isn’t sure who Anand is, a charming photo of her can be seen here. The other person in that photo is the star of his own R5 Live show, Richard Bacon.

Here’s a screenshot of Bacon telling his followers to check out a vicious anti-Palin article by her personal womb inspector, Andrew Sullivan.

Wendy Bailey, former BBC Radio broadcaster, producer Children in Need, and lots more.


 Ros Ball, BBC Parliament correspondent (with an activist statement photo on her Twitter page)



Bob Ballard, BBC Radio commentator on swimming and diving




Mark Barlex, BBC On Demand editor, tweeted from the BBC College of Journalism account(!)

The “gift” is the video hosted on the BBC website of that Iraqi reporter throwing a shoe at George Bush.

He’s talking about the Newsnight report on the inauguration speech which the BBC edited to make the President sound more Green-friendly.

Mark Blank-Settle, BBC College of Journalism social media maven

Claire Bolderson, BBC presenter

Peter Bowes, BBC correspondent in the US

Jane Bradley, BBC Midlands Current Affairs producer



Toby Brown, BBC News Channel producer

Am reading an essay on American capitalism and it’s effect on women. 50% jealous of academia. 50% glad to be out of it…

— Toby Brown (@browntoby) April 19, 2012

Mario Cacciottolo, BBC journalist


  Jenny Clarke, BBC Radio Manchester

Shut up going on about how great Manchester is George Osborne. We know it is and flattery will not buy our votes. Now kindly fuck off.

She soon got caught out, tweet and entire account deleted before we could get the embed code. Original tweet url was:!/jenrclarke/status/120849989885902848. She then set up a new account @jennyfleur88. Tweets protected now.

Katie Connolly, ex-BBC US correspondent. From Newsweek to the BBC, now works at a Democrat strategy group, worked on the campaign to re-elect the President. Go figure. Lots of tweets, too much to post here, but Craig’s list and full analysis can be read here. Highlights:

this palin speech is more like a stand up routine, esp with the redneck jokes 1,273,863,138,000.00 via TweetDeck ouch. sarah palin calls us the lamestream media. #palin #nra RT @chucktodd: FOIA-requested Todd Palin related emails involving Palin’s time in office in Alaska now up on 1,265,387,931,000.00 via TweetDeck My boss Jon Meacham responds to critics of our Sarah Palin cover photo 1,258,492,120,000.00 via TweetDeck

She regularly corresponded with a number of JournoListas, and RTed their groupthink as often as possible.

Matt Danzico, BBC News reporter in the US, and former Obama campaigner. His Twitter page has both the disclaimer and the BBC logo wallpaper


(UPDATE: Forgot to mention this last one is from before Danzico worked for the BBC. This was from back when he was working for the 2008 campaign. Usually people go work for a political party or campaign after a stint at the BBC. I included this to demonstrate both his consistency and as an example of what is not an obstacle to being hired as an impartial journalist.)   Several more can be seen here. Tom Donkin, journalist for BBC News Online Magazine


  Gavin Esler, newsreader, presenter for Newsnight and Dateline

  Stephanie Flanders, BBC Economics editor

  Matt Frei, ex-BBC, now with C4, former anchor of BBC World News America

  Leah Gooding, newsreader for BBC Newsround (Screenshot because Jude Machin changed the avatar after complaints, relevant tweet deleted.) Leah Gooding approves of Jude Machin's Obama Avatar Jim Hawkins, BBC Radio Shropshire (One of many presenters who uses his “unofficial, personal” account as the official one for a BBC show)



Rhys Hughes, BBC Radio 1 producer

Here’s what his avatar was until DB posted it last week and somebody told Hughes to clean up his act.

Katty Kay, anchor, BBC World News America and pundit in official BBC capacity on MSNBC and other show



 Rachel Kennedy, BBC News editor Screenshot because Kennedy deleted the tweets after Guido Fawkes linked to DB’s post on them and it gained wider attention. Same goes for this one: Dominic Laurie, Business presenter for Radio 5 Live



  Brian Limond, “controversial” BBC Scotland comedian

“Would Prince William write to FIFA on behalf of the Scotland team wearing poppies? No. Cos he thinks ENGLAND won the war.” This message was quickly followed by; “I’d love to slide a samurai sword up Prince William’s arse to the hilt, then yank it towards me like a door that won’t f@*king open.” This was eventually followed by another anti-Royal family message: “Absolutely f@*k England and its royal wee family living it up while pensioners freeze to death.”

Tweets deleted after complaints. More here. Sue Llewellyn, BBC social media expert This is the only Retweet in this collection, included here as evidence of the groupthink regarding Sarah Palin, and particularly the blood libel so many BBC journalists and other staff tried to push. Even one of the BBC’s experts in social media felt free to retweet such a thing. Now for an original tweet:

Jude Machin, BBC journalist, formerly US-based, now in UK (See Leah Gooding above) Screenshots because it’s all been sent down the memory hold after she got caught, then got caught again, then got caught again.

Jude Machin Twitter Screenshot Obama avatar

Leah Gooding approves of Jude Machin's Obama Avatar

James Macintyre, former BBC Question Time producer, now political editor for Prospect magazine and Ed Miliband’s biographer


Chris Mason, BBC political correspondent
Screenshot because his Twitter feed archive wouldn’t go back far enough

Paul Mason Newsnight economics editor




John Mervin, BBC News New York business editor


Link goes to Time magazine article about how “Conservatives have lost touch with reality”

  Claudia Milne, editor BBC News Online US edition

Fallows was Jimmy Carter’s speechwriter and is a popular Left-wing pundit

Daniel Nasaw, US-based feature writer for BBC News Online Magazine




Matt Prodger, BBC Home Affairs correspondent




Mark Sandell, editor World Have Your Say, BBC World TV and World Radio



Joan Soley, BBC News Pentagon correspondent (note BBC News wallpaper despite “my views” disclaimer)


Regarding one of the Republican presidential candidate debates:

Brett Spencer, Radio 5 Live Interactive editor Screenshot because he deleted the tweets after being caught. Allegra Stratton, Newsnight political editor

 Jeremy Vine, Radio 2 host, Eggheads presenter, former Newsnight journalist (and another one who uses his “personal” account as the official one for his BBC show)

  Sarah Walton, journalist for BBC Look North

  Tim Weber, ex-BBC business & technology editor for BBC Interactive, now Director at Edelman



  Lucy Williamson, BBC Seoul correspondent

Screenshots because Twitter feed archive doesn’t go back far enough:

Plenty more here.

And there you have it. Come see the bias inherent in the system. I’ve actually lost count of how many tweets there are and how many Beeboids are represented. Someone else will have to do it now since my eyes are all bleary from laying this out.

For balance, here’s one which appears to be from the Right by James Landale, BBC News political correspondent (h/t Jim Dandy)

Oh, and apparently Andrew Neil is on the Right, and Nick Robinson used to be in his youth. Balanced or what?

The Simpson-Bowles (C)Omission

Jonny Dymond has a piece out pretending to analyze the recent joint-statement from Erskine Bowles and Alan Simpson. They’re understandably “gloomy” about Congress’s chances of making any kind of useful deal to avoid the US heading over the fiscal cliff after the ill-begotten debt agreement from last year expires. I say Dymond is pretending to analyze it because what he’s really doing is laying out a few White House talking points.

Fiscal cliff: Simpson and Bowles gloomy on deal chances

Dymond explains that everyone is really worried about what might happen if the intransigent Republicans don’t cooperate. Okay, he doesn’t say it exactly like that, but that’s the main point of his article. The worst problem with this piece is where he mentions that these guys were the head of the President’s Simpson-Bowles Commission in 2010, which came up with a plan (actually more like one with a set of options) to reduce the deficit and avoid having to go to the wall on the debt ceiling, as it were.

It wasn’t a bad plan, plenty of good things in there but, as Dymond says, it was never adopted. Except he doesn’t say why not. If it was so great that everyone is now hanging on their every word, why wasn’t it adopted? All you really learn from the Beeboid is that “disagreement” is bad, m’kay. So long as Congress (read: nasty Republicans, even though the Democrats controlled both houses for two years and the Senate for all four) doesn’t come to some agreement, we know whom to blame. In case anyone misses the point, Dymond closes with a quote from Bowles (Bill Clinton’s former chief of staff):

But from Mr Bowles comes a cold dose of Washington realism, and what seems to be the prime driver of his pessimism.

“There’s been no punishment,” he says, “for intransigence in this town.”

If I had a nickel for every time I saw that word used in this context…..

So why was this plan never passed? Because the President blew them off for purely ideological reasons. Dymond either doesn’t know that, or doesn’t think it’s important enough to mention. This is very curious as it’s the entire reason the two men made the press conference, and the entire reason Dymond was sent to do the report. But because mentioning that would make The Obamessiah look bad, or even remotely responsible for any problem, Dymond doesn’t mention it.

Leveson, BBC and All That


Leveson avoided the task of examining the culture, practices and ethics of the BBC as it was outside his remit….If Cameron had any sense he would have changed that remit….and should now set up another ‘Leveson’ to look at the publicly funded BBC in particular.

‘This Inquiry  has covered the “culture, practices and ethics of the press” which obviously includes newspapers whether printed or online: it does not include broadcasters (ultimately regulated by Ofcom). Thus, although the Director General of the BBC, then Mark Thompson, gave evidence, he did so only to provide a comparison between the approach adopted internally by the BBC Trust along with the oversight from Ofcom. In those circumstances, although there have been many calls during the Inquiry for me to expand the terms of reference to investigate other organisations (most recently the BBC in the wake of the allegations against Sir Jimmy Savile), it is simply outside the Terms of Reference within which I am working.’


The BBC are outraged by the report…a ‘damning report’….. and know who to blame:

‘For editors, publishers and – not least – newspaper proprietors, this is a damning report.’

Never mind the politicians who ‘bought’ favourable coverage by whatever sordid little backroom deals they arranged…never mind the police officers or others who sold sensitive information…….there’s only one main target for the BBC…the man at the head of News International.

Some interesting points from Leveson:

Report rejects wrongdoing by the government around the BSKyB bid, with “no credible evidence of bias”. Must learn lessons around quasi-judicial processes. “We were right to stand by him.” [Says Cameron]


No evidence of a “deal” between David Cameron and News International to trade policy favours for positive news coverage


So two major BBC news stories….one generated from the dark recesses of the inventive mind of  Labour’s Peter Mandelson and which was accepted as ‘true’ by the BBC, the other a story that the BBC itself played a part in concocting about BSkyB….both stories wrong and unfounded.

Impartiality in its DNA?  I don’t think so.


The funny thing about Leveson was that New Labour and its extraordinary, incestuous, closeness to the Murdochs and their media empire goes almost unmentioned…Gordon Brown managing to evade any serious questions at all during the inquiry….it is Cameron who gets rapped over the knuckles for his closeness to ‘Murdoch’…though in fact to Rebekah Brooks…who happens to be the wife of his old school friend Charlie Brooks.

It was the very same Labour Party which had Murdoch Journalist and now Labour’s communications spinner (Senior Advisor (Communications and Strategy)), Tom Baldwin, plant stories in the Times on behalf of the Labour government:

Beware of The Times’ Tom Baldwin

Tom Baldwin is back in London, writing political stories for The Times. Before a stint as a reporter for the same newspaper in America he became notorious for writing stories that bore Downing Street’s imprint. His close connections to Alastair Campbell are still evident in the number of stories he has helped write in recent weeks about Blair’s chances of becoming EU President.


This is what the BBC has to say about that…..
New Labour is also criticised for introducing a culture of ‘spin’ in Government



Guido Fawkes is less enamoured by Leveson and his plans for Press regulation:
‘The Leveson Report suggests Ofcom could soon wield considerable power over the press. It is recommended that the new regulatory body will be ‘validated’ by Ofcom, the government is to consider allowing Ofcom to regulate newspapers that refuse to join or even becoming the regulatory body itself if the new system fails. So who is the man in charge of Ofcom?
Ed Richards is a former adviser Gordon Brown, who worked in a small office with just the former PM and his PA. He was also a senior policy adviser to Tony Blair. The Guardian describe him as having a background “rooted in New Labour”. Now he could well be the guardian of the guardians. Do we really want Gordon Brown’s henchman in charge of regulating the press?’

Not Many People Know That



Facts prove……

Interesting fact of the day…The BBC’s Question Time is biased towards the Right.


Is there bias on BBC Question Time?

Phil Burton-Cartledge has crunched the numbers on the political persuasions of the guests on the BBC’s flagship politics programme….. just shy of four years worth of data. Please note I have excluded Question Time’s annual forays to Northern Ireland from the figures.

As of 22 November, 362 individuals have occupied 704 panel slots. For those interested in gender and political participation, only 98 guests have been women. These between them have occupied 235 slots.


Actually I’m not sure what he says he has proved….apart from being an enormous waste of his time…I always assume QT is in the main ‘balanced’…audience aside….so to crunch the numbers on this over a four year period is sheer folly.

The main conclusion seems to be that Nigel Farrage gets on far too many times and that Union Barons hardly at all….and that’s so unfair because Union Barons are the true representatives of millins of hard working people…aren’t they?

Seems just another New Statesman effort, however slight, to ‘defend’ the BBC from charges of being a Lefty bunker.


Here’s an interesting comment on the article from the writer’s own blog:

‘The issue with journalists going on Question Time and spouting off completely destroys the laughable notion that still gets trotted about hacks being “neutral” – all news and editorial judgments are inherently subjective.

But rather than bleating about this, and imaging that Lord Leveson is going to deliver a fairer media through some sort of state-backed regulation, the the left would do better to develop more TV friendly independent minded journalists who are able to articulate the very many popular left positions clearly.

Anyway, great piece and should be spread far and wide every Thursday the minute a right-winger opens their cake hole to bleat about the Marxists controlling the BBC.’


I should of course add a  correction to that…..when they say ‘all news and editorial judgements are inherently subjective’.…they don’t mean the nice BBC.  Clear?

Here’s the thing…why did the author, ‘Phil the sociologist’, put this piece together?

Phil said…(in reference to the comment about right wingers bleating about the Marxist BBC)
Re: your final comment, I wrote it specifically for those annoying Question Time moments 😉 

So essentially it was written as a political piece designed purely to attempt to spike right wing claims of BBC bias…..all it really does is confirm what we always knew about sociologists…they’re a complete waste of time and money…..they come up with ‘research’ that you can hear in any pub any night of the week….as he says in his banner….‘Sociology with a socialist spin’

The rather shy ‘Phil’ is Phil Burton-Cartledge....Ex-ex-blogger, Stoke Labour Party vice chair, constituency secretary & bag carrier, co-founder of Democratic Futures. ….Phil received his PhD from Keele University in 2010. His thesis concerned the life history of revolutionary socialist activists. Phil is interested in political sociology and the sociology of social movements, and in social theory more generally’

Apparently this is Phil on Twitter:


This is him (bottom) in real life along with co-founder Gavin Bailey: Gavin completed his PhD at Keele University in 2011 and his doctoral research looked at the community activities of radical Islamist and far right activists:

The photo of ‘Phil’ raises questions about the truthfulness of this Tweet of his:

Phil BC@philbc3

@The_Iron_Lad People like me were actively fighting the Nazis on the streets. Right wingers like you were trying to cut deals with them


Obviously takes a good photo.


Oh yes….can’t have you miss this from the comments, which I’m sure is totally untrue and the mere ramblings of a disgruntled ex-employee…..

‘Lest we forget, the great neutral arbiter Dimblebot himself has form as a nasty, penny pinching businessman. He and his brother owned a series of newspapers in south London until the late 90s where reporters had to buy their own notebooks and were reputedly paid less than the minimum wage based on their long working hours. These journalists only received a substantial payrise and celebrated wildly when the Dimbleboys sold it to the US multinational Newsquest – itself a hated firm not known for their high pay!



Under The Microscope…Those Evil Multi-National, Non-Tax Paying Corporations

The BBC is enthusiastic about exposing the supposed sins of corporations that minimise their tax obligations….all quite legally….but sooooo immoral!

We know that for some people the BBC is prepared to look the other way….one such person being Labour’s Margaret Hodge who has a near 10% share holding in a company that pays barely any tax at all in this country…..

Labour’s millionairess Margaret Hodge’s family business pays very little tax:
The Labour MP has been one of the fiercest critics of tax avoidance by companies such as Starbucks, Google and Amazon. However, she is likely to face questions over the limited tax paid by Stemcor, the steel trading company in which she owns shares and which was founded by her father and is run by her brother.Analysis of Stemcor’s latest accounts show that the business paid tax of just £163,000 on revenues of more than £2.1bn in 2011. However it is not known whether the company – which made profits of £65m – used similar controversial tax avoidance measures criticised in the past by Mrs Hodge. Stemcor’s tax bill to the exchequer equates to just 0.01pc of the revenues it booked through its UK-based business.

This from Guido:

Priti Patel Demands Hodge Calls Stemcor to PAC

Priti Patel has written a strongly worded letter to Margaret Hodge demanding that she calls Stemcor in front of the Public Accounts Committee for a grilling –  as Chair of the PAC she would have to stand aside when Stem or gave evidence to avoid a conflict of interest because of her position as a shareholder with millions tied up in Stemcor. Her family firm has a multi-billion pound turnover yet paid a mere £157,000 in tax.


…and engages in ‘Transfer pricing’  which is relevant to what follows.


The BBC are running what amounts to a campaign against such companies…part of which is this programme….which is a very one sided and cynical look at mining corporation Glencore…..and note the slightly sinister admission that the BBC has joined up with over 70 other broadcasters to ‘push’ what amounts to propaganda, around the world……the BBC accuse the company of using ‘transfer pricing’, especially, to avoid tax…..

Why Poverty? – 3. Stealing Africa

Christoffer Guldbrandsen investigates the dark heart of the tax system employed by multi-nationals and asks how much profit is fair.

A BBC Storyville film, produced in partnership with the Open University, Stealing Africa screens as part of Why Poverty? – when the BBC, in conjunction with more than 70 broadcasters around the world, hosts a debate about contemporary poverty. The global cross-media event sees the same eight films screened in 180 countries to explore why, in the 21st Century, a billion people still live in poverty.




After all that it might just be a little embarrassing for the BBC, which rakes in at least £1.5 billion from its own commercial activities, to be revealed as a corporation that hides behind that tired old phrase ‘for the purposes of journalism, art or literature‘ in order to stop people seeing how much tax it does, or doesn’t pay.


Remember this is the organisation that went after Student Loans company boss, Ed Lester who was found to be using a tax scheme that meant he didn’t pay tax at source…

Revelations by Newsnight that the chief executive of the Student Loans Company was avoiding paying tens of thousands of pounds in tax in an arrangement signed off by senior ministers has led to a dramatic rethink by the government’


However when the BBC was caught out for doing exactly the same thing it has insisted that it was not a tax dodging scheme…

‘The BBC is to review the way hundreds of TV and radio freelance presenters are paid, after suggestions it is aiding tax avoidance schemes.

A commons committee heard claims that one long-term presenter was urged to receive payment off the books “or face a substantial pay cut”.

The BBC insisted the arrangements are not in place to avoid paying tax.’


Here is a freedom of Information request that was made earlier this year asking about some of the tax liablities of the BBC in America…the BBC refuses to disclose this figure…..


The BBC reply:

Ken Tindell
Via email to – [FOI #114766 email]

23 May 2012

Dear Dr Tindall,

Freedom of Information request – RFI20120464 

Thank you for your request to the BBC of 25 April 2012, seeking the following information under
the Freedom of Information Act 2000:

1. The total amount of revenue generated from advertising on the BBC news web site (or a wider
collection of BBC web sites if no specifics for the BBC news web site are available). 

2. What proportion of non-UK traffic of the web site / sites in (1) are from the USA.

3. How much US corporation tax is paid by the BBC on the advertising revenue in (1).

The information you have requested is excluded from the Act because it is held for the purposes
of ‘journalism, art or literature.’  The BBC is therefore not obliged to provide this information to
you and will not be doing so on this occasion.  Part VI of Schedule 1 to FOIA provides that
information held by the BBC and the other public service broadcasters is only covered by the Act
if it is held for ‘purposes other than those of journalism, art or literature”.  The BBC is not
required to supply information held for the purposes of creating the BBC’s output or information
that supports and is closely associated with these creative activities.1

You may not be aware that one of the main policy drivers behind the limited application of the Act
to public service broadcasters was to protect freedom of expression and the rights of the media
under Article 10 European Convention on Human Rights (“ECHR”).  The BBC, as a media
organisation, is under a duty to impart information and ideas on all matters of public interest and
the importance of this function has been recognised by the European Court of Human Rights.

1 For more information about how the Act applies to the BBC please see the enclosure which follows this letter.
Please note that this guidance is not intended to be a comprehensive legal interpretation of how the Act applies to the

Maintaining our editorial independence is a crucial factor in enabling the media to fulfil this function.

Dear Jon….



The BBC’s Jon Donnison has some explaining to do (Via BBC Watch):

BBC’s Jon Donnison summoned to Government Press Office hearing

‘The BBC’s Jon Donnison, together with the head of the BBC Jerusalem Bureau and head of the Foreign Press Association, Paul Danahar, has been summoned by the Government Press Office in Israel to a hearing this coming Wednesday (November 28th) on the subject of Donnison’s Tweet of a picture of a child casualty from Syria as though it were from Gaza – as first publicised by BBC Watch on November 19th 2012.


Then he might also want to explain the rest of his work….such as minimising Israeli casualties and the threat to them, and using the BBC to highlight the death of a Palestinian colleague’s son to elicit sympathy for the Palestinians.


Perhaps he should be even more worried than just about losing his press credentials:


BBC sacks two workers for misusing Twitter

The BBC has fired two members of staff for misusing social media sites, including Twitter, it has emerged.

‘A further two workers have been disciplined following inappropriate behaviour on sites like Twitter and Facebook, the broadcaster has disclosed under a Freedom of Information request.

The “unusual” move comes as the broadcaster imposed an informal ban on its staff for tweeting about the BBC’s “problems”.’




Well, I see that ol’ Yasser is being dug up today to see if he was poisoned by those evil Jews rather than dying of AIDS as his doctor stated. BBC following the Palestinian driven conspiracy with bated breath. When he was alive, Arafat got the kid glove treatment from the BBC and even has he lies rotted away, they STILL want to portray this vile monster as some sort of “victim”